FAQ
Znajdziesz tutaj zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi dotyczących zakupów w sklepie najlepszebaseny.pl.
Spis treści
- Jak złożyć zamówienie?
- Czy jest możliwość odbioru osobistego zamówionych towarów?
- Jak można zapłacić za zamówienie?
- W jakim czasie należy zapłacić za zamówienie?
- Jaki jest czas doręczenia zamówienia?
- Ile kosztuje przesyłka?
- Jak opisać miejsce dostarczenia paczki?
- Czy można opóźnić /przyspieszyć dostawę?
- Gdzie znaleźć informacje dotyczące statusu przesyłki?
- Co robić w przypadku uszkodzenia towaru podczas przesyłki?
- Jak zwrócić towar? Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość?
- W jakim czasie otrzymam pieniądze za zwracany produkt?
- Jak złożyć reklamację?
- Jak wygląda realizacja reklamacji?
- Czy można zmienić dane w formularzu zamówienia, adres dostawy, dane do faktury?
- Czy można uzyskać fakturę pro-forma?
- Czym się różni faktura/paragon w formie papierowej od faktury/paragonu w formie elektronicznej?
- Nie otrzymałem dokumentu zakupu w formie papierowej, co dalej?
- Czy dowód zakupu bez podpisu i pieczątki posiada moc prawną?
- Jak można zmienić dane na fakturze czy paragonie?
- Gdzie można kierować oferty handlowe i marketingowe?
Jak złożyć zamówienie?
Zamówienie w sklepie internetowym najlepszebaseny.pl można złożyć wyłącznie poprzez stronę internetową.
Czy jest możliwość odbioru osobistego zamówionych towarów?
Sklep prowadzi głównie sprzedaż wysyłkową jednak dla niektórych produktów jest możliwa opcja odbioru osobistego. Dostępne opcje dostawy podane są przy każdym produkcie.
Jak można zapłacić za zamówienie?
Opłaty za zamówienie można dokonać Blikiem, przelewem natychmiastowym przez szybkie i bezpieczne płatności elektroniczne Cinkciarz Pay oraz tradycyjnym przelewem bankowym. Podmiotem świadczącym obsługę płatności elektronicznych jest Cinkciarz.pl.
W jakim czasie należy zapłacić za zamówienie?
Zamówienie z wybraną opcją płatności Blikiem lub przelewem natychmiastowym przez szybkie i bezpieczne płatności elektroniczne Cinkciarz Pay należy opłacić od razu po złożeniu zamówienia, przechodząc do systemu płatności elektronicznej.
Zamówienie z wybraną opcją płatności przelewu tradycyjnego należy opłacić najpóźniej do 24 godzin od momentu złożenia zamówienia. Numer konta bankowego do przelewu jest przesyłany na adres mailowy przypisany do zamówienia. W tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia. Wykonanie przelewu na konto sklepu po ustalonym czasie 24 godzin może wiązać się z automatyczną anulacją zamówienia. W celu przyspieszenia realizacji zamówienia można na adres mailowy sklepu przesłać potwierdzenie opłacenia przelewu.
Jaki jest czas doręczenia zamówienia?
Wszystkie zamówienia realizujemy w ciągu 24 godzin od momentu uzyskania przez Sklep pozytywnej autoryzacji płatności, do których należy doliczyć czas potrzebny przewoźnikowi na dostarczenie przesyłki. W sezonie letnim (maj-sierpień) czas ten może wydłużyć się do 72 godzin.
Zazwyczaj czas dojazdu kuriera od chwili nadania paczki wynosi 1-3 dni roboczych.
Ile kosztuje przesyłka?
Koszty dostawy podane są na stronie Czas realizacji i dostawy
Jak opisać miejsce dostarczenia paczki?
Adres doręczenia przesyłki podawany w formularzu zamówienia jest drukowany na liście przewozowym jako informacja dla kuriera dotycząca miejsca dostarczenia paczki. W sytuacji wystąpienia problemów z dostarczeniem kurier może skorzystać z numeru telefonu klienta, który został naniesiony na list przewozowy.
Dodatkowe informacje zapisywane w komentarzu zamówienia odnośnie opisu miejsca dostarczenia (np. piętro, budynek, numer pokoju) nie mają wpływu na zamieszczenie ich na liście przewozowym z powodu ograniczonej przestrzeni przez spedytora i nie zostaną przekazane kurierowi.
Czy można opóźnić /przyspieszyć dostawę?
Zamówienia realizowane są zgodnie z kolejnością ich składania i nie istnieje możliwość priorytetowego skierowania zamówienia do realizacji.
Nie istnieje możliwość opóźnienia zamówienia lub dostarczenia w preferowanych przez klienta dniach i godzinach. Informacje podawane w komentarzu zamówienia dotyczące czasu realizacji nie są przekazywane kurierowi i nie mają wpływu na czas dostarczenia przesyłki.
Gdzie znaleźć informacje dotyczące statusu przesyłki?
W momencie przekazania paczki kurierowi do doręczenia generowany jest identyfikacyjny numer listu przewozowego, dzięki któremu na stronie spedytora można sprawdzić status przesyłki. W celu zasięgnięcia szczegółowych informacji dotyczących doręczenia paczki można kontaktować się z biurem obsługi spedytora podając numer listu przewozowego, który zostanie przysłany drogą poczty elektronicznej na adres mailowy przypisany do zamówienia.
Co robić w przypadku uszkodzenia towaru podczas przesyłki?
Paczka odbierana od kuriera nie powinna nosić śladów naruszenia, tj. wgnieceń, pęknięć, a taśma nie powinna być nacięta czy oderwana.
W przypadku zamówienia opłaconego, jeżeli zaistniały podejrzenia dotyczące uszkodzenia paczki podczas transportu, należy w obecności kuriera spisać protokół szkody.
Jeżeli paczka zostanie odebrana i dopiero po otworzeniu okaże się, że produkt nosi ślady uszczerbku nabytego podczas transportu, należy niezwłocznie skontaktować się z kurierem poprzez infolinię spedytora i zlecić sporządzenie protokołu szkody. Okres zlecenia wykonania protokołu szkody jest uzależniony od spedytora i określony w regulaminie przewoźnika.
Uszkodzenie towaru odebranego należy zgłosić za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyłając na adres sklep@najlepszebaseny.pl zeskanowany protokół szkody, poglądowe zdjęcia unaoczniające uszczerbek, jak również numer zamówienia oraz krótki opis wyjaśniający zaistniałe zdarzenie. W odpowiedzi zwrotnej zostaną przekazane instrukcje dotyczące dalszego postępowania.
Jak zwrócić towar? Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość?
Prawo zwrotu towaru przysługuje konsumentom, którzy zgłosili taką chęć w ciągu 14 dni od otrzymania produktu drogą poczty elektronicznej na adres sklep@najlepszebaseny.pl lub przesyłając wypełniony formularz odstąpienia od umowy na adres sklepu.
W jakim czasie otrzymam pieniądze za zwracany produkt?
Należności za zwrot są dokonywane jak najszybciej po otrzymaniu przez magazyn zwracanego produktu, jednak nie później niż 14 dni od momentu otrzymania towaru.
Jak złożyć reklamację?
Wszystkie produkty sprzedawane w sklepie są objęte gwarancją. Większość produktów posiada dwuletni okres gwarancyjny, w innych przypadkach okres gwarancyjny jest komunikowany przez producenta urządzenia.
Aby złożyć reklamację należy kierować prośbę na adres kontaktowy sklep@najlepszebaseny.pl. W dalszej części postępowania zostanie nadany numer reklamacyjny oraz szczegółowe instrukcje dotyczące reklamacji.
Jak wygląda realizacja reklamacji?
Produkty oddane do naprawy gwarancyjnej są serwisowane w autoryzowanych punktach producenta. Informacje dotyczące statusu reklamacji, okresu naprawy posiada autoryzowany serwis gwarancyjny producenta, do którego został oddany produkt do naprawy. Jeżeli serwis stwierdzi usterkę, której nie można usunąć, wtedy następuje wymiana sprzętu na ten sam model, jeżeli zaś to również jest niemożliwe, następuje korekta faktury i zwrot należności za zakupiony produkt.
Czy można zmienić dane w formularzu zamówienia, adres dostawy, dane do faktury?
Złożenie zamówienia wiąże się z rezerwacją produktu, która jest powiązana z wewnętrznym numerem klienta, do którego przypisane są wszystkie dane, w tym dane dostawy i dane do faktury. Wpisanie innych danych w komentarzu do zamówienia niż w formularzu zamówienia spowoduje znaczące opóźnienia związane z dostawą, dlatego prosimy o świadome i przemyślane wpisywanie danych w formularzu zamówienia.
Czy można uzyskać fakturę pro-forma?
Składając zamówienie z wybraną opcją płatności przelewem tradycyjnym istnieje możliwość wygenerowania faktury pro-forma. Jeżeli zaistniała taka chęć, prosimy o wysłanie wiadomości z prośbą na adres: sklep@najlepszebaseny.pl – w treści wiadomości należy wpisać numer zamówienia, następnie w odpowiedzi zwrotnej zostanie przysłana faktura pro-forma.
Czym się różni faktura/paragon w formie papierowej od faktury/paragonu w formie elektronicznej?
Faktura w formie papierowej i elektronicznej wygląda tak samo. Nie ma różnic formalnych między tymi dwoma typami dokumentu zakupu – obie są zgodne z literą prawa i posiadają tą samą moc prawną.
Nie otrzymałem dokumentu zakupu w formie papierowej, co dalej?
Faktura/paragon nie są dołączane do paczki, tylko są przesyłane drogą elektroniczną na podany podczas zamówienia adres e-mail. Jeżeli jednak list z dokumentem zakupu nie zostanie dostarczony do klienta, można ubiegać się u duplikat pisząc na adres: sklep@najlepszebaseny.pl.
Czy dowód zakupu bez podpisu i pieczątki posiada moc prawną?
Wedle prawa księgowego oryginał faktury czy paragonu nie musi posiadać podpisu osoby wystawiającej, jak również pieczątki sprzedawcy. Podpis i pieczątka jest wymagana tylko w przypadku duplikatów.
Jak można zmienić dane na fakturze czy paragonie?
Zgodnie z Ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług z późniejszymi zmianami dane dotyczące nabywcy, płatnika, odbiorcy, nazwy produktu na fakturze lub paragonie można zmienić poprzez notę korygującą – wzory można znaleźć w Internecie. Wypisaną notę należy przesłać na adres:
Najlepsze Baseny
Allatonce Sp. z o.o.
Piotrowice-Osiedle 1A
59-424 Męcinka
z dopiskiem „Nota korygująca”
Po otrzymaniu noty korygującej zostanie ona zaakceptowana podpisem i pieczątką, a następnie wysłana na adres nadawcy. Listy bez dopisku nie będą przyjmowane
Gdzie można kierować oferty handlowe i marketingowe?
Wszelkie informacje, oferty, propozycje można wysyłać na adres: sklep@najlepszebaseny.pl.